Na soustředění vyrážíme v úterý 6.8 večer z Plzně do Prahy, následně nočním vlakem do Popradu, který je pro některé hráčky obrovský zážitek. Do růžova vyspaní putujeme dál „tatranskou električkou“ do Starého Smokovce a pak konečně cílová stanice, Tatranská Lomnice. Náš kemp se nachází cca 2 kilometry od centra obce. Ubytovali jsme se v klasických chatkách, do kterých jsme se rozdělili podle herních postů.
Chata 1(blokařky) Terka (stará), Terka(mladá), Vendy(stará), Katy, Zuzka, Lucie Š.
Chata 2(nahrávačky) Štěpka, Eny, Lucie O., Bára K., Kačka
Chata 3(útočnice „za zenitem“) Naty, Terka, Bára V., Hela, Áďa
Chata 4(„útočné mládí“) Šňůrka, Verča, Denis, Vendy, Míša, Bára P.
Chata 5(velitelská) Jakub, Standa, Míra, Andrea, Mihi
Kolem 14 hodiny přijíždí i auta s veškerým vybavením a tím je naše posádka kompletní.
Den I.
Po obědě a krátké aklimatizaci zahajujeme soustředění lehkým posilovacím tréninkem, kdy makáme ve dvojicích hlavně na zpevňování vlastního těla. Volný režim po večeři využíváme na odpočinek a přípravy před prvním turistickým dnem.
Den II.
Hned po snídani vyrážíme na první „kratší/lehčí“ etapu= Tatranská Lomnice-Skalnaté Pleso-Hrebienok-Starý Smokovec a zpátky do Lomnice. První část je dost náročná, kdy sjezdovkou stoupáme na pleso. Celkem máme za sebou 5,5 hodin „čistého času“, 1400 výškových metrů a cca 20km chůze. Saunou po večeři podporujeme rychlejší regeneraci.
Den III.
První zkouška houževnatosti=Rysy 2499 Mnm. Po brzké snídani se električkou přesouváme na Popradské pleso, kde túra začíná. Přeje nám i počasí. V průběhu túry obdivujeme majestátnost a krásu tatranských vrcholů. Přes les, kosodřevinu, skály a řetězy kempujeme u chaty pod Rysmi. Po náročném skalnatém terénu lezeme až na samotný vrchol. Ten pohled je neskutečný, cítíme silné zadostučinění. Po návratu na hotel nás čeká už jen zasloužená sauna a spánek.
Den IV.
„rege den“. Dlouhý spánek, pak Thermal park Vrbov. Večer řízené protahování ve dvojicích. Místo klasické večeře máme společné opékání u ohně.
Den V.
Turistiku střídá tréninkový režim. Dopoledne makáme na kondici. Specifický kondiční „kruháč“ neustále doplňovaly volejbalové míče. Odpoledne si trénink na starost berou Míra a Standa. Hráčky soutěží v různých disciplínách, nestandardní „závodivky“, frisbee a fotbálek. Nakonec vítězí chata č. 4 (útočné mládí). Večer znova nabíráme síly na poslední túru.
Den VI.
Zkouška č. 2= Kriváň 2495 mnm. Túru zahajujeme ze Štrbského plesa. Lehkým úsekem tatranské magistrály, přicházíme k Jamskému plesu. Stoupáme do pásma kosodřeviny, přes sutinový žlab na rozcestí pod Kriváněm. Přichází strmý výstup přes Malý Kriváň do Daxnerovo sedla, pak skalami až na vrchol. Výhled nám sice kazí počasí, pocit vítězství nad horou to ale přebíjí. Úspěšný návrat nám překazí lehký úraz (podvrtnutí kotníku). Týmový duch má šanci se ukázat, všechny hráčky pomáhají nosit zraněnou spoluhráčku.
Den VII.
Poslední den soustředění. Dlouhý spánek. Navzdory dešti absolvujeme procházku za houbami. Společný oběd. Celkové zhodnocení. Odpolední aktivita je už spíš jen čekání na vlak domů. Je před námi stejná trasa, Tatranská Lomnica-Starý Smokovec-Poprad Tatry. Noční vlak nás doveze do Prahy. Následně přestup a cca v 8 00 ráno se úspěšně vracíme do Plzně.
Tatry jednoznačně naplnily očekávání a účel. Splnili jsme veškerý plán, který byl hodně náročný. Pro každou hráčku to byla určitě jedna z nejtěžších morálních zkoušek vůbec. Věřím, že v těžkých chvílích v sezóně, nám vzpomínky na Tatry pomůžou. Jsem mile překvapen, jak dobře si hráčky s jednotlivými túrami poradili.
Děkuji trenérům (Míra, Standa, Andy, Mihi), že to podstoupili s námi a pomáhali nám. Pro tým to bylo příjemné oživení.
Tatry daly jste nám opravdu zabrat. Děkujeme. A nashle příště…